Skip to main content

WATT speurt naar bijzondere concepten en ideeën die een groter podium verdienen. Ditmaal treffen we Lucki Pijpers van EXTRA-C.

Wie ben je en wat doe je?

Ik ben Lucki Pijpers, de ondernemer achter EXTRA-C. Toen ik mijn studie als productontwikkelaar afrondde, heb ik een voedend ijsje op basis van mango en passievrucht ontwikkeld met toegevoegde eiwitten, magnesium & vitamine-c. Hiermee focussen we op ecstasy-gebruikers op festivals.

Ecstasy wordt ook wel de liefdesdrug genoemd. Maar het gebruik van de drug heeft ook negatieve gevolgen, zoals uitdroging, oververhitting en het gebrek aan voedingsstoffen omdat de hongerprikkel uitblijft. Het concept van EXTRA-C speelt in op deze risico’s door de festivalganger te motiveren om uit te rusten en af te koelen.

Waarmee ga je mensen helpen?

Ik vind dat deze groep festivalgangers te groot is om te negeren. Ecstasy is de meest gebruikte partydrug van Nederland. Uit het grote uitgaansonderzoek van het Trimbos Instituut blijkt dat bijna 44 % van de uitgaanders tussen 16 en 35 jaar het afgelopen jaar ecstasy heeft gebruikt.

Ecstasy is dus erg populair. Met EXTRA-C wil ik risico’s beperken en mensen helpen bewuster om te gaan met hun festivaldag.

Wat is je missie?

Ik wil dat EXTRA-C hét festivalijsje wordt. EXTRA-C is een nieuwe insteek van zorg op een festival. Het soort zorg waarvan je niet wist dat je het nodig had, waar je per ongeluk hebt uitgerust omdat je het zo naar je zin had bij de stand van EXTRA-C.

EXTRA-C heeft een maatschappelijk belang, ik ben van mening dat de afstand van de festivalbezoeker tot de EHBO te ver is. Met EXTRA-C bieden we een voedend ijsje dat kan helpen de energievoorraad aan te vullen in combinatie met een stand waar het leuk is om uit te rusten. Denk hierbij aan visuals waar de festivalgangers naar kan kijken. Of een verkoelend voetenbadje waar ze kunnen bijpraten.

Wie of wat inspireert jou als ondernemer?

Dat is kok, presentator en auteur Anthony Bourdain. Hij had een eigen wil en drive en liet dit niet los toen hij commercieel succes behaalde. Hij was rebels, maar ook altijd authentiek. Hij zocht graag de randjes op met gepaste nieuwsgierigheid.

Welke belangrijke les als heb je geleerd als ondernemer?

Dat ondernemen bestaat uit pieken en dalen. Af en toe kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet gewoon voor een baas ben gaan werken. Ondernemen is niet bepaald de makkelijkste weg, maar absoluut wél de meest avontuurlijke. En dat is precies waarom ik ben gaan ondernemen!

Wat wil je startende ondernemers meegeven?

Het is een cliché, maar verzamel mensen om je heen die in je geloven. Want als startende ondernemer valt het niet altijd mee. Dan heb je de mensen om je heen nodig die je nét dat beetje extra motivatie geven.

Wat staat er op jouw bucketlist wat betreft EXTRA-C?

Awakenings & Defqon! Als we daar met EXTRA-C terechtkomen dan knijp ik in mijn handjes.

Waar staat EXTRA-C over 5 jaar?

Dan staat EXTRA-C bekend als hét festivalijsje. Dan zijn we op festivals te vinden, waar de organisatie de bezoeker net dat beetje meer wil bieden. Hopelijk kan ik dan al mijn tijd in EXTRA-C stoppen.